Pro pořadatele
Možnosti spolupráce
Připravujete nový projekt či koncert?
Ráda si dramaturgii koncertů skládám sama, ale samozřejmě vyjdu vstříc i tématům festivalu či koncertního cyklu. Níže najdete návrhy koncertních programů od baroka až po vrcholný romantismus vždy okořeněné varhanní improvizací.
Příklady koncertních porgramů jsou pro sólové varhany, spolupracuji i s ansámbly a sólisty.
Romantické varhany
Výběr skladeb romantických autorů jako je A.Dvořák, C.Franck nebo J.Brahms. Tento koncertní program obsáhne všechny emoce a barevnost, kterou moderní varhany nabízejí.
- Sigfried Karg-Elert (1877 – 1933): Nun danket alle Gott, (Marche triomphale), op. 65
- César Franck (1822 - 1890): Dvě miniatury z cyklu L'Organist, Piece héroique (ze sbírky Trois pieces pour grand orgue)
- Jiřina Marešová: Varhanní improvizace na témata Biblických písní A. Dvořáka
- Max Reger (1873 - 1916): Toccata in d, op. 59, č. 5
- Louis Vierne (1870 - 1937): Andante a Final ze Symfonie č. 1, op.14
- Johannes Brahms (1833 - 1897): Herzlich tut mich verlangen, op. 122, č. 10
- Louis Vierne: Carillon de Westminter, (ze sbírky Fantazijní kusy, op.54)
- Jiřina Marešová: Varhanní improvizace na témata zadaná publikem
Klasicistní výběr
I klasicismus měl své velké varhanní skladatele, někoho možná překvapí, že je mezi nimi i W.A.Mozart. V program obsahuje i díla slavného Il Boema neboli Myslivečka a díla pražského varhanníka F.X. Brixiho.
- J. I. Linek (1725 – 1791): Praeambulum in C
- C. Ph. E. Bach (1714 – 1788): Sonata F dur, Wq 70,3 (Allegro, Largo, Allegretto)
- W. A. Mozart (1756 – 1791): Ouverture in C pro varhany, KV 399, (385i)
Adagio pro varhany, KV 356/617a Variace na píseň Ah, vous dirai je maman, KV 265/300 (výběr)
Andante F dur pro varhany, KV 616 - C. Ph. E. Bach (1714 – 1788): Rondo a moll, Wq 56, 5
- J. Mysliveček (1737 - 1781): Sonáta II, G dur Andantino – Minuetto – Trio
- K. B. Kopřiva (1756 - 1785): Praeludium (improvizační)
- F. X. Brixi (1732 - 1771): Seykorka
- J. Marešová: Varhanní improvizace na Mozartova témata
Hudba doby Marie Terezie a Josefa II.
Koncertní program složený z barokních autorů, kteří mají vztah k Praze. První část programu představí varhanní pozotiv, přenosnou formu dřevěných varhan.
Na varhanní pozitiv:
- Domenico Zipoli (1688 – 1726): Toccata da Sonate d´Intavolatura per Organo, (1716)
- Johann Kaspar Kerll (1627 – 1693): Canzona D minor, Batalla Imperial I, Capriccio sopra il cucu
- Johann Pachelbel (1653 - 1706): Aria Sebaldina (Hexachordum Apollinis)
- Johann Caspar Ferdinand Fischer (c.1656 – 1746): Preludium, Fuga et Finale in G minor7
Na velké varhany:
- Jiří Ignác Linek (1725 – 1791): Preambulum in C
- Johann Caspar Ferdinand Fischer: Ciaccona (ze suity Euterpe), Musikalischer blumenstrauss (výběr)
- B. M. Černohorský (1684 - 1742): Toccata in C (s vlastním dokončením), Fuga in c
- Jiřina Marešová: Varhanní improvizace na témata J. D. Zelenky
- Jiřina Marešová: Varhanní improvizace na témata z publika
Netradiční pojetí
Mojí největší vášní jsou ale neobvyklá spojení různých uměleckých stylů - od tance, přes poezii až po kombinaci výtvarných prostředků a mluveného slova.
Jedná se o živé, tvůrčí a překvapující představení, která vtáhnou diváky do děje svou poezií a pestrostí.
Malý princ
Performance, ve které se snoubí kouzelný příběh Antiona de st. Exupéryho, skladby jeho hudbeního protějšku Jehana Alaina a varhanní improvizace.
- skladby J.Alaina
- přednes textů Antoina de st. Exupéryho Petr Šmíd
- Jiřina Marešová - varhanní improvizace
Chrám plný květů
"Small rituals" - umělecké ztvárnění japonských haiku (krátkých básní s pointou)
- Zdenka Josefi - tanec
- Jiřina Marešová - improvizace na velké varhany, cembalo, varhanní pozitiv, renesanční regal a portativ
- haiku v překladu Antonína Límana
Kafkova Proměna
Téma pro výtvarné zpracování a varhanní improvizaci
- Jitka Nejedlá - výtvarné zpracování
- Jiřina Marešová - improvizace na velké varhany, cembalo, varhanní pozitiv, renesanční regal a portativ